domingo, 18 de noviembre de 2007

Rijkaard: "La culpa es mia"

Después de la derrota del Barça en el campo del Gtafe, Rijkaard fué contundente en la rueda de prensa al afirmar que el máximo responsable de la crisis de resultados del equipo fuera de casa era él, y que debía encontrar soluciones para invertir esta dinámica.

Estas declaraciones de Rijakaard me sorprendieron bastante, porque después de cuatro años en Barcelona todavía no sabe como afrontar tácticamente un partido fuera de casa, cuando todo el mundo conoce como le van a plantear el partido al Barça sus rivales. Personalmente cero que tácticamente no sabe como plantear ningún partido, ni fuera ni en casa. Y es que Rijkaard, puede tener muchas virtudes - nadie discute que haya ganado dos ligas y una Copa de Europa, eso sí, con una de las mejores plantillas que yo recuerdo - pero la faceta de estratega, de saber leer partidos no es su fuerte. Y yo me pregunto, si un entrenador no sabe interpretar lo que necesitan su equipo en un momento determinado, para que quiero yo un entrenador así?

Seguramente muchos de vosotros, estareis pensando que Rijkaard gestiona muy bien el vestuario (lo pongo en duda, viendo el comportamiento de algunos jugadores) o que su comportamiento con los medios es siempre correcto. Pero esto es como si se ficha a un portero por que sabe jugarla muy bien con los pies y para muchos penaltis pero lo que realmente debe hacer, que es parar, no lo hace.

En estos cuatro años, no he visto ninguna jugada ensañada en un saque de corner o de falta, el equipo no remonta un partido desde la final de la champions y estoy cansado de ver siempre los mismos cambios - vaya como vaya el partido, sea quien sea el rival, este como este el equipo siempre hace el mismo cambio: minuto 77, extremo por extremo. -

Es momento para los cambios, que los jugadores vean una cara nueva para reactivarlos, aire fresco con ideas nuevas. Hay que saber cuando se acaba un ciclo, y parece claro que este esta llegando a su fín. Todo lo que sea demorarlo sera perjudicial para el equipo, y con esta plantilla no seria lógico desaprovechar la oportunidad de poder ganar muchos más títulos. Gracias Rijkaard por los servicios prestados.

7 comentarios:

Anónimo dijo...

francamente rijkaard ha hecho lo que tenía que hacer, pero desde la anterior temporada ya no marxa la cosa.
es cierto que desde que ganamos la copa de europa (hizo unos cambios bomba que nos llevaron a la victoria) ha habido monotonía en las funciones del entrenador,y que si han funcionado es simplemente porque hay unos jugadores de la ostia.

eso sí,si hay que hacer cambios tiene que ser para bien,tampoco convendria ahora traer a cualquiera.

Marchelo dijo...

A mi el simple fet de plantejar-me el despedir al Rijkaard em fa mal. Joder, aquest tio ha fet molt pel Barça! Però el que està clar és que ara mateix la plantilla necessita un revulsiu, algú que faci veure a les vaques sagrades que com no currin l'any que ve s'els acabarà la farra. I encara que em faci mal dir-ho, és possible que un canvi d'entrenador anés bé.

No oblidem però que a la primera temporada es va començar fatal i després l'equip va millorar, i molt! Que vingui el gos Davids!

Anónimo dijo...

M'agrada la idea de fitxar el Tiago que apunten alguns diaris al mercat d'hivern, no tenim suplent de garanties per al Toure i a més jo provaria de jugar fora de casa amb dos pivots de tall defensiu com Toure i Tiago, tot i que aquest últim és d'un perfil molt més tècnic, amb Deco més adelantat, Iniesta i Messi per bandes i de davanter Eto'o. Així guanyaríem molta presència al mig del camp i a dalt tindriem homes ràpids, verticals, de gran desgast defensiu (gran diferencia entre tenir a Ronnie i Henry pressionant o Iniesta i Eto'o en el seu lloc) per jugar una mica més al contraatac. Xavi i Ronaldinho son els càncers del Barça fora de casa, el seu joc lent i de toc horitzontal és totalment infectiu i previsible en camps petits amb el rival tancat i ben posicionat.

Anónimo dijo...

Fuentes-Minguella

Marchelo dijo...

Fonts,

no seràs un infiltrat del Madrid que vol que els aficionats del Barça morim d'avorriment veient els partits, no?

2 pivots defensius? I xq no 3? Jo proposo jugar amb 5 centrals ( 3 dins l'àrea petita, 2 a l'àrea gran ), 4 pivots ultramegathunderdefensius (frontal de l'àrea) i l'Etoo en punta, per aprofitar l'únic contraatac que tinguem :)

Anónimo dijo...

Hem arribat a un punt de bogeria ofensiva al Barça que algú proposa un onze amb Deco i tres davanters i el tracten de Capellista amant del catenaccio amb posters de Trappatoni per l'habitació xD M'agrada el bon futbol, pero quan las coses no funcionen i ja portem un any i mig donant crèdit a aquest sistema potser es hora de buscar solucions per almenys acabar la temporada guanyant algo, i si potser guanyant a algún camp més a part del del Llevant.

Anónimo dijo...

No se on veus la bogeria.

Tenint en compte la tradició de joc blaugrana i que s'estan formant jugadors a la cantera habituats a esquemes més ofensius si hi cap, es a dir, tota la infraestructura esportiva del club orientada cap a una filosofia de joc concreta... doncs em fa pensar que quan jugues al PcFutbol t'apodes Albert Capello i que si mes no deus tenir la carpeta de la uni forrada, cual quinceañera en cel, amb instantanes del Clemente, Ranieri y tota aquesta trupe de misters curtits en camps d'hortalisses on qui guanyava era el que posava l'autobus mes gran a darrera.

Cert es que l'equip no acaba de carburar, pero d'aqui a proposar un canvi d'aquesta magnitud i en aquesta direccio ho trobaria un graso error.

Igualment, estic a favor d'alguna petita modificacio en l'ambient del vestidor. No desmantelant la gran plantilla existent, a la qual encara li dono moltes tardes de gloria, pero si traspassant, afusellant o el que sigui a alguna vaca sagrada. Vease 'el natillas' Dinho, Frank 'Paquito el Chocolatero' Rijkaard...etc

Tampoc aniria malament que algu es carregues al Laporta (pq juga amb els veterans del barça?).