lunes, 8 de octubre de 2007

El Barça i la F1.

Alguns de vosaltres ja estareu al dia d'aquesta noticia, altres us sorprendrà tant com m'ha sorprés a mi. De fet més que sorprendrem, m'ha creat una necessitat!
Superleague Formula, una empresa amb sede a Barcelona i creada per les families Rodés (propietaris de l'empresa publicitaria Havas), Suqué (propietaris de la Cava Peralada) i Arango (propietaris de Vips), totes elles families espanyoles, ha començat a promoure un Campionat d'Automobilisme alternatiu a la F1, que enfrentarà a una vintena d'equips d'èlit del futbol mundial.
La competició començarà el dia 30 d'agost de 2008 i durarà fins el dia 15 de Novembre del mateix any, temps suficient per poder veure un total de 6 curses que es disputaran a les principals capitals europees (a Espanya competiran a Jerez i Valencia). Molts altres circuits d'arreu de món reclamen protagonisme en un dels espectables, que de ben segur, crearà moltíssima expectació a nivell mundial.
Els monoplaces que podran competir en aquesta competició seran autèntiques màquines de 750 cavalls i motors V12. Són vehícles construits per l'empresa britànica Menard amb col·laboració d'Elan Motorsport, empresa que treballa per a la competició americana Nascar. Seran vehícles exactament iguals als homologats per la FIA, tots els vehícles seran exactament iguals, amb l'objectiu de fomentar la igualtat i l'emoció de les curses.
Superleague Formula, ha disenyat un pla de negoci, que preveu una facturació de 34 millons d'euros el primer any i de 340 millons al cinquè. Els ingressos previstos es repartiran entre la pròpia Superleague Fórmula (un 40%), l'escuderia de cada monoplaça (un màxim de dos per cadascuna d'elles) i els clubs de futbol.
Pels equips, és una forma de globalitzar la seva imatge, alhora que és una via d'ingressos extra per ells. Ja hi han vuit equips que han reservat la seva escuderia en aquest projecte, aquests són: AC Milan, PSV Eindhoven, Olympiakos, FC Oporto, el Flamengo de Brasil, Borussia Dortmund, Anderlecht i el suís FC Basel.

Barça, no t'ho pensis més i no ens fagis patir fins a última hora, ès una acció de Marqueting brutal, amb edició limitada. (El Madrid i el València ja s'han mostrat interessats, seria una bona oportunitat per estabellar-los.)

2 comentarios:

Marchelo dijo...

Molt bo l'article mestre Rudi, noticia en plan "Confidencial Culers sense carnet" jeje haurem de montar un equip per poder competir no? El que més em crida l'atenció és això de que tots els cotxes seran =... serà molt més emocionant que la F1, on només 4 cotxes tenen possibilitats.

Per cert, proposo Oleguer com a pilot del Barça... ja que s'ha estrenat amb els rallies, el podriem portar a competir, així ens el treiem de sobre... Déu meu, quan perill genera Oleguer amb la seva sola presència... ahir us en veu adonar que hi havia moments en què es juntaven Simao, Reyes i Pernía per la seva banda?? ajjaa que bo

Quique dijo...

No veo muy claro esto de tener más secciones en el club, con el equipo de ciclismo y de petanca ya cubrimos el conjunto de secciones "chorras", pero si nuestro especialista financiero dice que esto será rentable, pues adelante. Todo sea para poder pagar la ficha de Messi, porque al ritmo que va este chico se merece el sueldo de todo el equipo.